ARA VE NADAL… (22112009)

Estic tan acostumada a que cada any el Nadal comenci abans que a principis de mes ja trobava a faltar la decoració típica dels carrers. Que si la crisi es notava fins en això, pensava. Potser sí, o potser – i més probable – em passava una mica. Cap a mitjans de mes vaig començar a notar els primers símptomes de que la ciutat (Sabadell) es preparava per a la gran cita comercial de l’any. Naturalment, els llums encara no s’han engegat (naturalment?), però si mires una mica cap amunt et pots fer una idea de com serà el paisatge d’aquí a uns dies. I ja hi ha alguna botiga amb la decoració col•locada i en marxa.
Suposo que, crisi o no crisi, a principis de desembre les nits s’il•luminaran per milers de bombetes de colors, animant els nostres cors generosos a buidar del tot les nostres carteres. Ho reconec, per molt conscient que sigui de que em manipulen, m’encanta passar un dissabte al vespre pel Portal de l’Àngel de Barna carregada de bosses, perdent-me entre la gentada que fa exactament el mateix que jo; lluitar per trobar una ruta transitable a botigues i grans magatzems; passejar per la Fira de Santa Llúcia i, aquest any sí, comprar-hi alguna coseta (que tinc una idea aproximada del que vull); passejar per algun carreró a prop de la feina que hi posen música de fons; preguntar-me si a la feina la crisi es notarà prou per que finalment no hi hagi pernil (és que no em va gaire) ni capses plenes d’ampolles (que al final acabo repartint) i potser optin per una panera com fa la majoria… Que una s’emborratxa de Nadal como cualquier hija de vecina. Amb una mica de sort, potser farà fred i tot. I ja en tinc ganes, tu, de Nadal i de fred.

You are welcome to share with us any thought you have about this post.

